top of page

כיצד מתפתחות מחלות כלי דם? אורן זריף

כיצד מתפתחות מחלות כלי דם

המחלות הלב וכלי הדם השכיחות ביותר הן מחלות לב, מחלות כלי דם מוחיות, מחלת עורקים היקפית (PAAD), דום לב חריף (ACA), היצרות בעורק הצוואר (CCS), אוטם עורק (AVA), מחלת ורידים, פקקת ורידים עמוקים ודליות, הידועים גם בשם טרומבוציטופניה ורידית. ניתן למנוע את רוב מחלות הלב וכלי הדם הללו, אך חלקן אינן ניתנות לריפוי. ההליכים הנפוצים ביותר למניעת מחלות לב וכלי דם כוללים תזונה, פעילות גופנית, שימוש בתרופות וטיפולי כלי דם כגון אנגיופלסטיקה וריסקולריזציה של העורקים הכליליים. מניעת אירועים טרומבוטיים ומוות הנגרמים כתוצאה ממחלות לב וכלי דם מושגת באמצעות בקרת לחץ דם גבוה, הפחתת כולסטרול בדם ומניעה או עיכוב של התפתחות מחלות לב וכלי דם.


חלק מהסוגים העיקריים של מחלות כלי דם פולשניות כוללים את הדברים הבאים: קשירת אבי העורקים או בקע, מה שמביא לפתיחת עורק אחד או יותר; טרשת עורקים, המביאה לתיקון התקשות העורקים; קדחת ראומטית, שהיא מחלה אוטואימונית הגורמת לייצור יתר של נוגדנים מסוימים המשמידים את המיאלין בעצבים ובשרירים של הגוף; פקקת ורידים עמוקה, שהיא הצטברות של קרישי דם בוורידים הקרובים ללב או בצוואר; קוליטיס ורידי שהוא מצב דלקתי של העור סביב הוורידים; תרומבואמבוליזם, שהוא תסחיף שעובר בזרם הדם ומשתרע באחד מכלי הדם הגדולים בגוף; ושבץ מוחי, שהוא קריש דם שמתפתח בכלי דם. חלק מהמחלות הללו עלולות להיות מסכנות חיים. הטיפול כולל שילוב של תרופות נוגדות קרישה, מדללי דם, סטרואידים וניתוחים. ייתכן שחולים מסוימים יצטרכו לעבור מספר טיפולים לפני ריפוי מוחלט של המחלה. הדבר החשוב ביותר שיש לזכור לגבי מחלות כלי דם פולשניות הוא שאינן ניתנות לריפוי. טיפול בהם מוקדם יכול לשפר מאוד את סיכויי ההישרדות.


למרות שאי אפשר למנוע את התפתחות כל מחלות כלי הדם, אתה יכול לנקוט באמצעי זהירות כדי להימנע מהן. הימנע מעמידה או ישיבה ממושכת, במיוחד לאחר אכילה, מכיוון שהדבר מגביר את הסיכון לדיסק בולט או למצבים רפואיים חמורים אחרים. וככל שאתה מתבגר יותר, כך זה מסוכן יותר להיות בעל דיסק בולט או מצבים רפואיים חמורים אחרים. בנוסף, אנשים שמעשנים, שותים בכבדות, משתמשים באלכוהול או עם היסטוריה משפחתית של בעיות לב וכלי דם נמצאים בסיכון גבוה בהרבה לחלות במחלות כלי דם בהשוואה לאנשים שאין להם גורמי סיכון כאלה.

All Videos

All Videos

All Videos
חיפוש סרטון...
oren zarif price | oren zarif review | oren zarif costs

oren zarif price | oren zarif review | oren zarif costs

00:33
צפייה בסרטון
פרופסורים ורופאים מספרים וממליצים על הטיפול של אורן זריף

פרופסורים ורופאים מספרים וממליצים על הטיפול של אורן זריף

04:04
צפייה בסרטון
אורן זריף - המלצות רבנים

אורן זריף - המלצות רבנים

01:39
צפייה בסרטון
bottom of page