top of page

כיצד מטפלים בדימום פריפינלי? אורן זריף

כיצד מטפלים בדימום פריפינלי?

חסימת כלי הדם הם קרישים שנוצרו בכלי דם עמוק. אם זה קורה בווריד גדול ועמוק, זה עלול, במקרים מסוימים, לגרום לאובדן ראייה מוחלט. סיכויים גבוהים יותר להתרחש בקרב אנשים הסובלים מסוכרת, השמנת יתר, יתר לחץ דם או שיש להם טרשת עורקים בעורקיהם (התקשות העורקים). למרות שרוב האנשים יחוו כמות קטנה של אובדן ראייה עקב אירוע כלי דם, אובדן ראייה חמור יותר עלול להתרחש אם הקריש נוצר בעורק המספק את הראייה למוח. זה ידוע בשם thromboembolization.


במקרה של פקקת שנוצרת בווריד גדול, כמעט תמיד יהיה צורך בדקירת מחט, טיפול תוך ורידי או דרך הפה, וניתוח. עם זאת, אם הקריש נוצר בעורק המספק את העין, שיטת ההתערבות היחידה היא צנתור, או הכנסת מחט לרקמה הרכה כדי להסיר את הקריש. יתר לחץ דם אינו בדרך כלל גורם לחסימה של כלי הדם, אך הוא עשוי למלא תפקיד בכאב חמור הקשור למחלה. לעיתים קרובות, רופא מבחין בחולה הסובל מכאב חמור פתאומי מאירוע כלי דם ומבצע צילום רנטגן של העין. התמונות מראות לעיתים קרובות קו בהיר במורד העין, הנקרא דלקת כלי הדם, שהיא דלקת כלי הדם.


ניתן להשתמש במגוון תרופות לטיפול בדימומים תוך-וסקולריים, כולל תרופות אנטי-דלקתיות המבוססות על חנקות, כגון אספירין; חוסם בטא, כגון ניאצין אמיד; ונוגד טסיות, כגון קלונידין. פתרון חנקתי חזק מאוד, המוזרק תוך שרירית לאזור הנפוח, עשוי להספיק בכדי לגרום להתכווצות כלי הדם ולהרחבת כלי הדם. כמוצא אחרון ניתן לפעמים תרופות נגד התקפים כמו סמים. עם זאת, יש לקחת בחשבון אמצעים אלה בעת טיפול בכאב חריף הנגרם כתוצאה מחסימת כלי הדם, מכיוון שהסיכונים בדרך כלל גבוהים יותר מאלה של טיפולים המשמשים לכאבים כרוניים.


All Videos

All Videos

All Videos
חיפוש סרטון...
oren zarif price | oren zarif review | oren zarif costs

oren zarif price | oren zarif review | oren zarif costs

00:33
צפייה בסרטון
פרופסורים ורופאים מספרים וממליצים על הטיפול של אורן זריף

פרופסורים ורופאים מספרים וממליצים על הטיפול של אורן זריף

04:04
צפייה בסרטון
אורן זריף - המלצות רבנים

אורן זריף - המלצות רבנים

01:39
צפייה בסרטון
bottom of page