top of page

שיתוק פנים יכול להיגרם מטראומה או זיהום, או מההשפעה של הפרעה נוירולוגית - אורן זריף

גורם לשיתוק פנים

שיתוק פנים הוא מצב שגורם לאדם להיות מסוגל להזיז את שרירי הפנים שלו. שיתוק פנים מכונה גם שיתוק ברכיאורלי, דלקת עצבים במסת התחתונה, שיתוק גולגולתי או שיתוק נוירופציאלי. מהם הגורמים?


שיתוק פנים יכול להיגרם מטראומה או זיהום, או מההשפעה של הפרעה נוירולוגית כמו מחלת פרקינסון. לפעמים זה גם תוצאה של שינוי פתאומי של הטמפרטורה, או על ידי תגובה אלרגית לכימיקלים מסוימים. שיתוק פנים יכול להתרחש אצל אנשים בכל הגילאים, אם כי לעיתים קרובות הוא משפיע על אנשים בשנות העשרים והשלושים לחייהם. בדרך כלל זה מכה גברים בגילאי עשרים וחמש לארבעים וארבע.


הגורמים לצניחת פנים יכולים להיות מורכבים מאוד. גורמים רבים יכולים לגרום לשרירים להתכווץ ולהירגע באופן שיסגור את העיניים או את הפה. יש אנשים עם שרירים חלשים בצידי הפנים, בעוד שאחרים בעלי שרירים חזקים ועבים באותם אזורים. לאחרים עשויים להיות שרירים גדולים סביב העיניים, בעוד שלחלקם שרירים קטנים מאוד. לפעמים החולשה מתרחשת בחלק העליון של הראש ומתפזרת בהדרגה על הפנים. לפעמים זה יכול להתחיל בתחתית הפנים ולעבור לכיוון אזור העיניים.


שריר שנמצא כל הזמן בפעולה מייצר מתח. המתח המיוצר על ידי שרירי הפנים כאשר הם מתכווצים בחוזקה יכול לגרום לבעיה. כאשר יש נפיחות, הפנים יכולים להרגיש כבדים, שקועים, חבולים או כואבים. לפעמים השרירים יכולים אפילו לגרום לעקצוץ בפנים. הסיבה לשיתוק הפנים עשויה להיות מורכבת יותר ממה שתואר כאן. הסיבה המדויקת תהיה תלויה במאפיינים האישיים של שרירי הפנים, חומרת שיתוק הפנים וגורמים רבים אחרים.


אם הגורם לצניחת פנים אינו ידוע, ישנם מספר דברים שתוכלו לעשות בכדי לעזור להקל על הבעיה. כדאי לנסות להפחית את

המתח בשרירים על ידי סיבוב עדין, הרפיה ומתיחת שרירי הפנים. לעסות את האזור בעדינות עם עיסוי פנים כדי לשחרר את השרירים. אם אמצעים אלה אינם מקלים על הבעיה, יתכן שמטפלים בעיסוי יוכלו לבצע פעולה לשחרור כירורגי של מתח משרירי הפנים. ניתוח זה נקרא טרפזיה.


יש אנשים הסובלים משיתוק פנים אינם מסוגלים להרים את ראשיהם לחלוטין גם לאחר שהונפו לתקופה ארוכה. השרירים מתרגלים כל כך להרים אותם שהם מתחילים להירגע ברגע שהם מורמים. במקרים כאלה תוכלו לנקוט באמצעי זהירות מיוחדים בכדי למנוע את הבעיה. זה יהיה מועיל אם אתה מתאמן להרים רק צד אחד של הפנים שלך בכל פעם.


לפעמים הסיבה לשיתוק הפנים עשויה להיות בגלל מחלות כמו מחלת פרקינסון ושחפת. במקרים כאלה השיתוק עלול לגרום להזילה ריר או אפילו עוויתות בלתי מבוקרות. סוג זה של שיתוק פנים מכונה פרקינסון. הטיפול במחלה זו יהיה תלוי בסיבה. אם היא נגרמת בגלל הפרעה גנטית, הטיפול במחלה עשוי להיות שונה מטיפול בשיתוק הנגרם עקב פרקינסון. לריפוי טבעי לחלוטין של שיתוק פנים, מומלץ לבקר אצל רופא המשפחה.


לעיתים שיתוק פנים נגרם עקב בעיה גופנית כמו תאונה. במקרים כאלה האדם הפגוע עלול לשיתוק זמני או קבוע של שרירי הפנים. הטיפול בשיתוק כזה משתנה. חלק מהרופאים עשויים לרשום תרופות המרגיעות את שרירי הפנים. עליך להיכנס

לפגישות פיזיותרפיה רגילות בכדי להקל על הכאבים.

All Videos

All Videos

All Videos
חיפוש סרטון...
oren zarif price | oren zarif review | oren zarif costs

oren zarif price | oren zarif review | oren zarif costs

00:33
צפייה בסרטון
פרופסורים ורופאים מספרים וממליצים על הטיפול של אורן זריף

פרופסורים ורופאים מספרים וממליצים על הטיפול של אורן זריף

04:04
צפייה בסרטון
אורן זריף - המלצות רבנים

אורן זריף - המלצות רבנים

01:39
צפייה בסרטון
bottom of page