top of page

מחלת טרשת נפוצה - החשיבות באבחון מוקדם טרשת נפוצה, אורן זריף

מחלת טרשת נפוצה - החשיבות באבחון מוקדם

טרשת נפוצה, או טרשת נפוצה, היא הפרעה נוירולוגית כרונית דלקתית הגורמת להרס המיאלין, שהוא החומר המייצר את האותות החשמליים המנחים עצבים במוח ובחוט השדרה. ההרס נובע מתגובה של תאי הדם הלבנים (הפניקה) של הגוף לחלבון ספציפי (גלוטמט) שנמצא בנוזל השדרה, המכונה גם רקמת העצבים. חלבון זה, המכונה לעתים קרובות נוירוטרנסמיטר, גורם לתפקוד העצבים ויכול לגרום לתסמינים כמו חולשת שרירים, אובדן שיווי משקל, קשיי דיבור, ירידה בראייה, ירידה בשמיעה, אימפולסיביות, דיכאון, חרדה והפרעות רגשיות אחרות. טרשת נפוצה פוגעת בכ- 8 מיליון אמריקאים, והסיבה טרם הוכחה.


ניתן לאבחן חולי טרשת נפוצה עם טרשת נפוצה באמצעות מגוון שיטות. בדיקה גופנית, בדיקות MRI, ניקור מותני, מחקרים על הולכת עצבים וצילומי רנטגן הם בין כלי האבחון הקיימים לאבחון טרשת נפוצה. ניתן לחשוף פעילות של מחלת טרשת נפוצה באמצעות בדיקות דם, ניתוח כימיה בדם ודגימות צואה. פעילות מחלת טרשת נפוצה יכולה להתגלות גם על ידי אובדן איבר שנגרם לאחרונה.


אם מישהו ממשפחתך אובחן כחולה טרשת נפוצה, חשוב ביותר לשים לב לכל אחד מהתסמינים המוקדמים שיש לך, מכיוון שאלו יכולים לסייע בשיפור דרמטי של הסיכוי שלך להיות מאובחנים. היסטוריה משפחתית של טרשת נפוצה חשובה במיוחד כאשר בוחנים את האפשרות לחלות במחלת טרשת נפוצה. ככל שמתגלה טרשת נפוצה מוקדמת יותר, כך הסיכוי של המטופל להגיע להחלמה מלאה ותפקודית טוב יותר. טרשת נפוצה היא מחלה פרוגרסיבית איטית ללא תרופה, אך עם טיפול מוקדם נכון, חולים יכולים לעתים קרובות ליהנות מהחלמה מוקדמת הכוללת השפעה מינימלית על חיי היומיום שלהם. למידע נוסף על מחלת טרשת נפוצה, טיפול בטרשת נפוצה ודרכים לאיתור וטיפול בטרשת נפוצה, היכנס לאתר הרשמי בכתובת: החברה הלאומית לטרשת נפוצה.

All Videos

All Videos

All Videos
חיפוש סרטון...
oren zarif price | oren zarif review | oren zarif costs

oren zarif price | oren zarif review | oren zarif costs

00:33
צפייה בסרטון
פרופסורים ורופאים מספרים וממליצים על הטיפול של אורן זריף

פרופסורים ורופאים מספרים וממליצים על הטיפול של אורן זריף

04:04
צפייה בסרטון
אורן זריף - המלצות רבנים

אורן זריף - המלצות רבנים

01:39
צפייה בסרטון
bottom of page