top of page

המונח "מחלת טרשת נפוצה" יכול להתייחס למספר דברים. אורן זריף


המונח "מחלת טרשת נפוצה" יכול להתייחס למספר דברים. אין מחלה ספציפית שיש לה הגדרה אחת לכל מי שסובל מהתסמינים של טרשת נפוצה. עם זאת, לארבעה סוגים של מחלת טרשת נפוצה יש תסמינים ברורים שנוטים לשתף את רוב החולים במחלה:


- מחלת מערכת העצבים המרכזית (CNS): חולי טרשת נפוצה שחווים התלקחות נוירולוגית נוטים לדפוס התנהגות מובהק, כאשר חלקים מסוימים בגופם מושפעים יותר מאחרים. ה"התלקחות "האופיינית כוללת בעיות בראייה, דיבור, שפה, בליעה ותנועה. תסמינים שכיחים של טרשת נפוצה כוללים כאבים בצוואר או בגב העליון, קהות, עקצוצים, ירידה בתחושה, עייפות וקשיי ריכוז. בנוסף, קומץ חולים במחלה עלולים לפתח שיתוק חלקי או מלא. במקרה שלמטופלים יש תסמיני טרשת נפוצה שמחמירים עם הזמן כמו חולשה, אובדן שליטה בשרירים או ליקוי בתנועה, מומלץ מאוד שחולים אלה יראו את הרופאים הראשוניים שלהם לצורך אבחון וטיפול ב- MS.


- מחלת לימפה בדרכי השתן (ULD): יש אנשים עם טרשת נפוצה שחווים גם דפוסים לא תקינים של תפקוד כליות או שלפוחית ​​השתן. ברוב המקרים, חולים אלו יתקשו לשמור על תפוקת שתן ו / או הפרשה תקינה, דם בשתן או דם בצואה. יש להעריך מטופלים המפתחים בעיות מסוג זה על ידי מומחה ל- UTI מכיוון שהם עלולים לחלות בסוג רציני יותר של מחלת טרשת נפוצה כגון טרשת נפוצה, ממאירות נוירולפטית או מצב אחר הדורש סט אחר של אפשרויות טיפול. טיפולים אלה במצבי שלפוחית ​​השתן והשתן כוללים בדרך כלל תרופות כגון אנטיביוטיקה, סטרואידים, מדכאי חיסון ותרופות לבקרת נפח שלפוחית ​​השתן.


- הישנות הנגרמת על ידי פעילות גופנית: חלק מהסובלים מטרשת נפוצה עלולים לחוות הישנות כאשר הם נתונים להתעמלות, כגון תרגילים אנאירוביים כמו ריצה, אופניים או הליכה. זה יכול להיות בעייתי במיוחד מכיוון שמחלת טרשת נפוצה ממלאת לעיתים קרובות תפקיד בכאבי שרירים, אשר מחמירים על ידי הוספת תגובת לחץ רגילה לפעילות אנאירובית. מסיבה זו תוכניות פיזיותרפיה ומתיחות עבור חולים אלה יכולים להועיל ביותר. עם הישנות המושרה על ידי פעילות גופנית, חשוב שחולי טרשת נפוצה ימנעו ממצבים מלחיצים, כמו מפגש עם קרובי משפחה, כניסה לכנסייה או השתתפות בפעילות מלחיצה אחרת, עד שההתלקחות תפוג.

All Videos

All Videos

All Videos
חיפוש סרטון...
oren zarif price | oren zarif review | oren zarif costs

oren zarif price | oren zarif review | oren zarif costs

00:33
צפייה בסרטון
פרופסורים ורופאים מספרים וממליצים על הטיפול של אורן זריף

פרופסורים ורופאים מספרים וממליצים על הטיפול של אורן זריף

04:04
צפייה בסרטון
אורן זריף - המלצות רבנים

אורן זריף - המלצות רבנים

01:39
צפייה בסרטון
bottom of page